Isu senentang
kredibiliti pengajar baka ke nganti sungai nadai ulu, meruan nadai pengujung
taja pan mayuh langkah rapat udah dipejalaika dikena negap sereta ngangkatka
tikas pengajar kemaya hari tu.
Sekeda
pekara ti seruran ngeruga runding iya nya naka ni pengulih raban pengajar tu bejalaika
tanggung pengawa sereta napi diri ari kena tekan dunya pengawa ti nyau majak
nambah ari sehari ke sehari.
Taja pan mayuh langkah baru dipejalaika
kena napi penanggul ‘pengelemi’ pengajar kelebih agi pengajar baru, mayuh
pengelemi nya ngujungka raban tu seruran nerima jaku pejah ari mensia mayuh.
Pekara ti nyadika tanda tanya nya baka tu:
Pekara ti nyadika tanda tanya nya baka tu:
1. Katika kualiti pengajar baru ti diasilka
kemaya hari tu agi baruh sereta jauh ari standard ti udah ditetapka, lalu
ngujungka iya nunjukka pemuntan institusyen ti nyediaka pengajar ke ngembuan prestasi
tinggi?
2. Nama sistem ti dikena enda engkeman lalu
begunaka langkah rapat kemaya hari tu ngambika ulih besemekih enggau pemansang
pelajar ba tikas global?
3. Tauka kada enda pengajar nya ke bisi
penanggul?
4. Nambahka nya, lapa sekeda pengajar baru agi
enda mujur ngena penemu ke dikauk sida ba institusyen dikena ngangkatka kualiti
diri empu sepengudah sida tama ke rampa dunya pengawa?
Pengarah Pusat Pematih Pengajar enggau
Industri, Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) Prof Madya Dr Ahmad Jazimin
Jusoh madahka, pemuntan pengajar baru ngena penemu ke dikauk sida enda ulih
nyadika dalih nyalahka pekara nya ba baruh tanggung pengawa institusyen aja.
Institusyen udah nyediaka modul ti chukup perambu dikena ngasilka raban pengajar ke pengabis manah sebedau sida pansut bekereja. Tang sinu amat meda sekeda ari sida enda ulih ngena penemu ti udah dituntut ketegal sida nyangka dunya pengereja pengawa nya semina begunaka penegap penemu ba teori aja. Sida diperatika agi tegama-gama deka nguji nampil diri ba bidang pengawa ngajar ti udah dipilih sida empu nyadika profesion. Nyangka ba anggap sida, dunya pelajar agi baka ke dulu suba taja pan bidang tu udah neresa mayuh macham transformasyen ti begunaka pengajar bejalaika pengawa keluar ari chara lama. Reti nya sida enda ulih meruan baka katak ditangkup tachu belama.
Tiap-tiap pengajar tauka sida ke deka nyadi pengajar patut besedia mantaika tanggung pengawa ti dipinta ngambika ulih nyeliah imej sida dikejakuka orang. Nama-nama pan status pengajar baik nya bisi peneleba tauka nadai, sida patut bendar ‘masai’ kediri enggau ubah dunya pelajar moden baka ti dipinta rampa dunya kemaya hari tu.
Peminta ngasuh berubah tauka nerima pekara baru ulih nyadika pelasar pengajar terus ngemetulka pengelemi diri tauka pengelemi ngajar. Iya mega nyadika kelai ngagai orang mayuh ti madahka pengajar nya ukai seruran tinggal ba chara ngajar, tang meruan nitihka singkang ubah kemaya hari tu.
Pengajar patut komited lebuh bejalaika pengawa sereta ukai semina bepanggai ba aspek ngajar chara tradisional. Chara ngajar baka nya kurang relevan kemaya hari tu laban nembiak moden dekaka siti elemen belajar ti ulih ngeruga pengulih sida ari mayuh sukut. Enti pengajar semina duduk lalu bemalinka bup aja, pechaya mih semina mimit aja nembiak ke nitih proses belajar.
Institusyen udah nyediaka modul ti chukup perambu dikena ngasilka raban pengajar ke pengabis manah sebedau sida pansut bekereja. Tang sinu amat meda sekeda ari sida enda ulih ngena penemu ti udah dituntut ketegal sida nyangka dunya pengereja pengawa nya semina begunaka penegap penemu ba teori aja. Sida diperatika agi tegama-gama deka nguji nampil diri ba bidang pengawa ngajar ti udah dipilih sida empu nyadika profesion. Nyangka ba anggap sida, dunya pelajar agi baka ke dulu suba taja pan bidang tu udah neresa mayuh macham transformasyen ti begunaka pengajar bejalaika pengawa keluar ari chara lama. Reti nya sida enda ulih meruan baka katak ditangkup tachu belama.
Tiap-tiap pengajar tauka sida ke deka nyadi pengajar patut besedia mantaika tanggung pengawa ti dipinta ngambika ulih nyeliah imej sida dikejakuka orang. Nama-nama pan status pengajar baik nya bisi peneleba tauka nadai, sida patut bendar ‘masai’ kediri enggau ubah dunya pelajar moden baka ti dipinta rampa dunya kemaya hari tu.
Peminta ngasuh berubah tauka nerima pekara baru ulih nyadika pelasar pengajar terus ngemetulka pengelemi diri tauka pengelemi ngajar. Iya mega nyadika kelai ngagai orang mayuh ti madahka pengajar nya ukai seruran tinggal ba chara ngajar, tang meruan nitihka singkang ubah kemaya hari tu.
Pengajar patut komited lebuh bejalaika pengawa sereta ukai semina bepanggai ba aspek ngajar chara tradisional. Chara ngajar baka nya kurang relevan kemaya hari tu laban nembiak moden dekaka siti elemen belajar ti ulih ngeruga pengulih sida ari mayuh sukut. Enti pengajar semina duduk lalu bemalinka bup aja, pechaya mih semina mimit aja nembiak ke nitih proses belajar.
Tang enti pengajar regas, ngembuan
daya penarit dalam belajar, ambika banding baka ngena kereban interaktif, tentu
nembiak ransing agi sereta ulih nerima pelajar enggau manah agi. Sigi amat
pengajar baru napi mayuh macham penanggul lebuh berengkah bekereja. Pekara
ti baka tu enda ulih diseliahka laban sida bedau bisi peneleba dalam pengawa ngajar.
Tang iya mega ukai kedalih enda nguji ngubah pengelemi diri. Sigi amat mih bisi
penemu ti dipelajar ba universiti enggau sekeda peneleba lebuh bejalaika
pengawa latih industri tang nya bedau chukup.
Taja pia, nampilka diri dalam dunya pelajar enda sama enggau maya belajar tauka lebuh belatih, indah enda baka sempama jaku tuai; Setibang pan batu lua kenyalang, enti enda dibai nyerang enda mih nya tetumbangka tiang pungka lelaki, Sepemesai pan batu chanai, enti enda dibai bumai, enda mih nya tulihka padi. Enti enda diuji, nyangka nadai utai tau berubah. Kemaya hari tu, pengajar baru mega patut ngasi kediri. Sida patut nerima lalau enggau ajar ari pengajar lama. Baka nya mega pengajar lama patut nerima penemu ti madah chara ngajar lama patut diubah.
Konflik seruran bisi enti chara ngajar enggau belajar enda seriran enggau singkang ubah pemansang kemaya hari tu. Kemaya hari tu; abad baru begunaka chara langkah rapat ti regas, jampat, ulih narit ati sereta disempulang enggau mayuh macham chara dikena ngerapatka diri ngagai nembiak.
Taja pan baka nya, agi bisi pengajar ngena siti langkah rapat aja lalu enda begunaka teknologi lebuh ngajar ngujungka bisi konflik bukai. Chara ngajar ke tradisional nya ukai semina dikemeranka pengajar lama, tang bisi mega pengajar baru ngaga pekara ti sama taja pan sida maya nya ba institut pematih pengajar udah diajar baka ni chara ngajar ti betul.
Latih praktikal ti diserapka institut pematih pengajar semina nyadi pelasar ngagai sida ke deka nyadi pengajar ngasaika pengidup nyadi pengereja pengawa ti bendar. Ulah pengawa bukai bepanggai ba pengeransing pengajar deka ngubah pengelemi diri tauka mantaika pengulih diri. Nya alai, pengajar patut ngambi ulih kediri empu lebuh ngenatai chara ngajar awakka engkeman enggau pengingin nembiak laban tuju pengujung endang udah tentu nya ngagai nembiak.
Kitai enda ulih nyalahka raban komuniti tauka mensia mayuh enti sema sida nadai ngembuan pengarap ke pengajar laban sigi bisi raban pengajar taja pan udah lama gawa nyadi pengajar agi enda ulih ‘ngikat’ nembiak sida enggau pelajar sereta penemu ti badas. Nya alai, jalai dikena mutarka pekara tu patut bendar digiga ngambika senario tu enda ngeruga sereta ngachau pengajar bukai ke komited bejalaika tanggung pengawa sida.
Taja pia, nampilka diri dalam dunya pelajar enda sama enggau maya belajar tauka lebuh belatih, indah enda baka sempama jaku tuai; Setibang pan batu lua kenyalang, enti enda dibai nyerang enda mih nya tetumbangka tiang pungka lelaki, Sepemesai pan batu chanai, enti enda dibai bumai, enda mih nya tulihka padi. Enti enda diuji, nyangka nadai utai tau berubah. Kemaya hari tu, pengajar baru mega patut ngasi kediri. Sida patut nerima lalau enggau ajar ari pengajar lama. Baka nya mega pengajar lama patut nerima penemu ti madah chara ngajar lama patut diubah.
Konflik seruran bisi enti chara ngajar enggau belajar enda seriran enggau singkang ubah pemansang kemaya hari tu. Kemaya hari tu; abad baru begunaka chara langkah rapat ti regas, jampat, ulih narit ati sereta disempulang enggau mayuh macham chara dikena ngerapatka diri ngagai nembiak.
Taja pan baka nya, agi bisi pengajar ngena siti langkah rapat aja lalu enda begunaka teknologi lebuh ngajar ngujungka bisi konflik bukai. Chara ngajar ke tradisional nya ukai semina dikemeranka pengajar lama, tang bisi mega pengajar baru ngaga pekara ti sama taja pan sida maya nya ba institut pematih pengajar udah diajar baka ni chara ngajar ti betul.
Latih praktikal ti diserapka institut pematih pengajar semina nyadi pelasar ngagai sida ke deka nyadi pengajar ngasaika pengidup nyadi pengereja pengawa ti bendar. Ulah pengawa bukai bepanggai ba pengeransing pengajar deka ngubah pengelemi diri tauka mantaika pengulih diri. Nya alai, pengajar patut ngambi ulih kediri empu lebuh ngenatai chara ngajar awakka engkeman enggau pengingin nembiak laban tuju pengujung endang udah tentu nya ngagai nembiak.
Kitai enda ulih nyalahka raban komuniti tauka mensia mayuh enti sema sida nadai ngembuan pengarap ke pengajar laban sigi bisi raban pengajar taja pan udah lama gawa nyadi pengajar agi enda ulih ‘ngikat’ nembiak sida enggau pelajar sereta penemu ti badas. Nya alai, jalai dikena mutarka pekara tu patut bendar digiga ngambika senario tu enda ngeruga sereta ngachau pengajar bukai ke komited bejalaika tanggung pengawa sida.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan