Pemuka Jaku

Pemuka Jaku
Niat ati penulis nengkebang siti blog ngena jaku Iban ngambika jaku tu enda lenyau mabun laya nitihka aki ini kitai ke Serawai Mandai Betangga Tunggang lalu pia mega awakka iya tau nyadika pesaka sida Titik Nasan Pantau Ajan Panjai Lengan, Tuai Sebayan ba Bedega Lintang Takang. Laman tu ukai semina ngenang pasal pemansang jaku Iban di sekula enggau budaya bansa Iban tang mega ngenang pekara pasal pengerindu diau begulai sejalai sereta bekunsi tuju pengidup enggau mayuh pupu raban bansa ba Malaysia. Kepenudi bendar, laman tu dikarapka ulih nyadika penyanding penemu ngagai bala nembiak ke agi belajarka jaku Iban baikka iya di tikas sekula, institut pematih pengajar tauka universiti.

"Dikelala Buah ari Langgu, Dikelala Basa ari Penyiru, Dikelala Bansa ari Jaku"

Sabtu, 9 April 2016

Pekara ti nyakap pengawa pengajar jaku Iban



Panyun Jaku

Landskap kurikulum jaku Iban berubah enggau jampat dalam kandang beberapa dekad ti udah kenyau ari kurikulum struktural iya nya Kurikulum Lama Sekolah Rendah (KLSR) diganti enggau kurikulum komunikatif iya nya Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah (KBSR). Kurikulum tu ngaraka mayuh bengkah atur enggau langkah rapat ngajar enggau belajar. Nya mih kebuah ubah paradigma dalam atur pelajar ngelama tu ditemu bisi nating sereta mai pengeribat ngagai bala pengajar ti ngajar mata pelajar tu di sekula. Nyadi sekeda pekara ti nyadi penguji sereta nyakap pengawa pengajar tau diperatika baka ke ditusi di baruh tu.

Konten tauka isi pelajar

Kelalu mayuh konten diajar dalam awak ti serekat nya dilema ti seruran ditapi raban pengajar jaku Iban di sekula. Kurikulum ti padat nating pengajar nyediaka langgur ngajar, kereban bantu enggau aktiviti ke menyana dalam awak ti serekat dikena ngulihka juluk tauka asil belajar. Ngelama tu pengajar balat agi meri fokus ngagai pengawa ngemayuh ni nembiak patut diajar  tang ukai ngemulih ni nembiak belajar. Nya mih kebuah pengajar suah bendar ngasaika diri ditating enggau kereja latih, tisih enggau peresa ti tampung menampung sepemanjai maya dikena nentuka gred. Nya alai ubah paradigma ti dikedekaka diatu iya nya deka meda ngemulih ni nembiak belajar. Nambahka nya ubah ari sukut pemai ulah enggau pengeregas nembiak asil ari ti belajar patut nyadi fokus pengajar ti ngajar dalam kelas.

Ngenataika pelajar

Pengawa ngajar ti semina ngenataika isi kurikulum aja udah ditemu enda semitan ngasuh nembiak bulih pengelandik ke dipelajarka sida. Pengajar semina betimbangka pemayuh isi kurikulum enggau pengelandik sereta pengulih penemu ti nyadi ba nembiak. Nyadi ubah ti dikedekaka diatu iya nya pengajar patut nyendiaka ruang alai nembiak ngereja aktiviti dikena ngenegapka pengelandik jaku, sistem jaku ti nyengkaum jalai jaku enggau bungai jaku. Nembiak diberi peluang senaka-naka iya luas alai sida bejalaika aktiviti ngambika peluang belajar ti bepusat ba nembiak deka dipeda autentik agi sereta mai reti ti dalam ba pengidup sida.

Tisih enggau indikator pemulih

Pekara ti beguna bendar dalam proses ngajar enggau belajar nya tisih ti ngayanka asil pengulih belajar. Tisih dipejalaika dikena berati sekalika proses ngajar enggau belajar nya semitan tauka enda. Ubah dalam langkah rapat, strategi, akal chara enggau pedagogi ke dikena ngemansangka pengelandik sereta penemu nembiak ari tisih nguji pemulih belajar ditukar ngagai tisih ngemeranka pelajar. Tisih ukai semina naka nyadika indikator dikena meda pengelandik pengajar tauka pengeregas nembiak tang beguna bendar enti iya ulih nyadi seruan; iya nya iya ulih nusui, ngemadas aktiviti ngajar enggau belajar ti udah dipejalaika.

Raup Penemu

Nya sekeda ari ubah paradigma dalam atur pelajar ngelama tu ti ditemu bisi nating sereta mai pengeribat ngagai bala pengajar ti ngajar mata pelajar tu di sekula. Arapka kurikulum baru iya nya Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) mai ubah ti manah agi ari selama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan