Tisih nya sebengkah
pekara ti beguna dalam proses ngajar enggau belajar. Siti ari guna tisih nya
dikena ngayanka asil pengulih belajar. Tisih mega beratika proses ngajar enggau
belajar ari sukut efektif tauka enda. Nya alai, ubah dalam langkah rapat,
strategi, akal chara enggau pedagogi ke dikena ngemansangka pengelandik sereta
penemu nembiak patut ditukar ari pengawa ke nisih nguji pengulih belajar ngagai
pengawa nisih ti ngemeranka pelajar. Tisih ukai semina nyadi indikator dikena
meda pengelandik pengajar tauka pengeregas nembiak tang tisih mega patut ulih
nusui sereta ngemadas akitiviti ngajar enggau belajar. Nya alai tisih mega ulih
meransang potensi enggau kompetensi nembiak.
Semua nembiak endang
individu ti unik, bisi penau sereta ngembuan
pengelandik. Nya alai, tiap-tiap iku nembiak patut diberi peluang
mansang sereta nyadi orang ke menyana ngelui gentilang penau tauka peneleba ti
udah dikembuanka sida. Nelusur jurai
Howard Gardner (1983) enggau teori pemintar mayuh chabang dia alai iya betatika
pemayuh chara individu tau dilatih enggau meruan nitihka peneleba enggau
pemintar sida neresa kurikulum ti ditagaka. Sekeda chara ti tau dikena
ngemansangka nembiak iya nya baka ngemansangka pemintar nembiak neresa rampa
pendiau, ngilir individu ti ngembuan dua tiga pemintar nyadi siti kontinum ti
tegap sereta ngerembaika pengelandik sida ngena bantu teknologi.
Nembiak mega ulih
diperansang nengah kompetensi sida. Peresa tradisional tauka peresa formal nya
endang enda dilengkaka tang tisih ke dipejalaika di dalam enggau di luar kelas
sekumbang proses ngajar enggau belajar nya opsyen dikena nentuka kompentensi
nembiak. Reti nya tisih sepemanjai maya nya endang dikena pengajar ngemetulka
penyilap konseptual lebuh nembiak belajar. Tisih bansa tu tau dipejalaika
nengah chara formal ngambika pengajar nyamai betatika pengeregas individu
nembiak. Iya mega begunaka nembiak nyadi partisipen ti aktif sekumbang proses
ngajar enggau belajar dipejalaika. Sekeda tisih ti tau dipejalaika iya nya baka
tu:
Tisih ti keterubah
diperati nya pengawa mantaika asil. Tisih ti bansa tu begunaka nembiak mantaika
asil kereja ngena chara mansutka jaku tauka nusui proses ba sesebengkah
aktiviti ti diberi pengajar. Nembiak nerangka definisyen, ngerintai proses,
ngupas konsep enggau nelusur prosedur baik nya ngena slaid powerpoint, charta,
kar minda enggau ti bukai. Dalam hal tu, pengajar tau mandangka asil kereja ti
manah ngambika nyadi peransang individu tauka raban nembiak ke bukai. Sida deka
berasai temegah lalu individu ke empu asil kereja nya mega deka teperansang agi
belajarka pekara baru. Tu ngujungka nembiak rindu besemekih enggau pangan diri
ngasilka inovasyen baru.
Kedua nya dipeda ari
aktiviti praktikal, iya nya pengelandik enggau proses. Aktiviti praktikal tu
dikena nisih sereta nguji pengelandik psikomotor enggau pengelandik proses
lebuh nembuka sesebengkah model tauka artifek. Latih pemandai jari tau dikena
nisih sekeda nembiak ti kurang pengerindu ba aktiviti akademik. Ngena chara
nisih ti baka tu nembiak deka diuji chara proses tauka prosedur ngasilka model
tauka artifek. Pengajar enggau bala bakih tau nanya enggau silik chara proses
ngasilka model tauka artifek nya. Ari nya pengajar ulih nentuka asil pelajar
siku-siku nembiak.
Aktiviti beraban nya
chara ti ketiga. Aktiviti beraban tu dikena nguji nembiak belajar beripai
enggau pangan diri lebuh nembuka projek. Bekerejasama lalu nanggam kaul ti
tegap entara pupu raban bansa tau ditanam ba ati nembiak beteraska konsep 1
Malaysia. Ari nya sida tau bekunsi penemu, betukar peneleba, bekomunikasyen
sereta ngayanka tanggung pengawa ngagai raban sida. Pengajar tau betanya ngagai
genap iku nembiak senaka ni siku-siku ari sida meri kerejasama. Nyadi tu chara
dikena nentuka pengangkun siku-siku ngagai raban sida empu.
Nangkanka tu nya
pengawa mejah seruri diri empu. Nyadi tu peluang nembiak nemu taka pengelandik
diri empu lebuh dibandingka enggau bala bakih diri. Ba senentang tu nembiak
dilalau mejah bakih diri enggau lurus ati ngambika ulih meri
peluang alai ngemetulka penyilap. Peluang patut diberi ngagai semua nembiak
mejah seruri pangan diri ngambika sida ulih sama-sama besaup mantaika idea diri
empu. Pengajar ti nyadi fasilitator tau bebandingka penemu siku-siku nembiak
lalu besedia maras penemu enti sema bisi lunggar ari patut.
Chara ti kepenudi
nya tisih betulis. Tisih bup tebuka ba topik ti udah ditarak tau dipejalaika
dikena beratika respons enggau pemereti nembiak. Tanya ke diberi mega tebuka,
reti nya tanya ukai semina bepusat ba pekara ke bisi dalam teks aja enggau
ngingatka fakta tang nyerangkap tanya aplikasyen. Reti nya tanya tau
dikenataika dikena nentuka nembiak ulih ngena penemu ke dipelajarka sida dikena
mutarka sesebengkah isu, nempa inovasyen baru, mandangka pengelandik enggau
kreativiti enggau mayuh ke bukai.
Belalauka pekara ti
udah dikupas ba atas nyemetak bendar madahka tisih tu sebengkah pekara ti
beguna dalam proses ngajar enggau belajar laban iya ulih dikena ngayanka asil
pengulih belajar. Tisih mega beratika proses ngajar enggau belajar ari sukut
efektif tauka enda. Nya alai, ubah dalam langkah rapat, strategi, akal chara
enggau pedagogi ke dikena ngemansangka pengelandik sereta penemu nembiak patut
ditukar ari pengawa ke nisih nguji pengulih belajar ngagai pengawa nisih ti
ngemeranka pelajar. Tisih ukai semina nyadi indikator dikena meda pengelandik
pengajar tauka pengeregas nembiak tang tisih mega patut ulih nusui sereta
ngemadas akitiviti ngajar enggau belajar ke lalu ulih
meransang potensi enggau kompetensi nembiak.
Sanding Penemu:
Black P. Harrison, C. Lee, C. Marshall, B & William, D (2003), Assessment for Learning: putting into practice, Maidenhead, Open University Press.
Black, P & William, D. (1998), Assessment and Classroom Learning. Assessment in Education.
assessment.tki.org.nz/Assessment
www.academia.edu/.../Definisi_Pentaksiran
www. assesment for learning.edu.au
www.moe.gov.my/my/soalan_lazim?
Sanding Penemu:
Black P. Harrison, C. Lee, C. Marshall, B & William, D (2003), Assessment for Learning: putting into practice, Maidenhead, Open University Press.
Black, P & William, D. (1998), Assessment and Classroom Learning. Assessment in Education.
assessment.tki.org.nz/Assessment
www.academia.edu/.../Definisi_Pentaksiran
www. assesment for learning.edu.au
www.moe.gov.my/my/soalan_lazim?
Tiada ulasan:
Catat Ulasan