Panyun Jaku
Pentaksiran
Tingkatan 3 tauka PT3 nyadi pelasar ngemansangka pelajar sekula ngambika iya
dinamik agi sereta fleksibel dalam aspek nempa potensi nembiak. Reti nya,
potensi nembiak patut diperetika nengah chara ti beserekan baka ti dikedekaka Falsafah
Pelajar Bansa sereta ngenegapka pemereti ati dalam konteks nukuhka bansa baka
ti diterangka dalam undang-undang menua. PT3 nya siti ari polisi transformasyen
perintah dalam pengawa nisih nembiak. Iya berengkah dipejalaika dalam taun 2014
dikena nganti Penilaian Menengah Rendah (PMR).
Batang Kenang
Bepelasarka rekod
Opis Menteri Pelajar, penyampau nembiak ti ngambi PT3 dalam taun 2015 iya nya
465 674 iku orang. Ketegal penteba tisih ti bepusat ba sekula,dia pemutus tisih
ti dikeluarka nya balat ngayanka pengulih ti befokus ngagai sekula. Reti nya
lebuh digaga analisis, mayuh sekula semina ngemeratka pengulih sida ngangkatka
penuduk Gred Purata Sekula. Ukur pengulih ti dibantaika sekula agi balat
ngemeratka penyampau nembiak ti bulih gred A taja pan Tisih Bepusatka Sekula
patut ngira tisih ke diperati ari sukut holistik. Aspek tisih dalam PT3 mungkur
elemen psikometrik, pengelandik mensia(insaniah)
enggau kokurikulum.
Pengawa nabur
pemutus tisih PT3 balat ngayanka sekula ti ngembuan nembiak ke mayuh skor gred
A. Sekula ti mayuh nembiak bulih A nya dikira sekula ti pengabis manah. Reti
nya, raban opis pelajar baka JPN, PPD enggau sekula agi bepanggai ba penyuran
ti ngemeratka penyampau A lebuh meratika pemansang pengulih nembiak dalam tisih
PT3. Tu mega ngayankan mensia mayuh agi ngait diri sida enggau konteks nimbang
pengulih nembiak bepelasarka pengulih akademik aja lalu agi ngemeratka pengawa
bebandingka pengulih sekula dalam konteks pengulih sida ari sukut nasional taja
pan iya ti patut nya pemutus tisih ti bepusat ba sekula. Pengawa ti ngayanka
individu ke mujur ngumpul mayuh A ukai pengawa ti patut dikemeratka dalam trend
pemansang pelajar kemaya hari tu. Tambah mega ketegal penteba PT3 ke balat agi
beorientasyenka pengawa ngajar enggau belajar sereta pengawa ti bejalaika tisih
nya bepusat ke sekula ngujungka chara meri mark enggau gred nya dikira mega
ukai bepelasar ba graf tabur normal.
Pugu fokus dalam
konteks PT3 patut diberi ngagai pengawa ke ngaga analisis penyadi nembiak
sereta pengulih sida nengkebang daya pengulih bepikir ba tikas tinggi baka ti
dipinta dalam PT3. Reti nya, langkar PT3 dikena ngangkatka minda nembiak dalam
Taksonomi Bloom nitihka tikas aplikasyen, sintesis, analisis enggau nyerenih. PT3
nyadika stimulus pengawa ti nempa lima kategori minda jemah ila baka ti
dichirika Gardner, iya nya minda disiplin, minda sintesis, minda nengkebang,
minda adat basa enggau minda etika.
Besenutuk enggau guna
tu, proses belajar patut bekonsep enggau chara ti integrated kelebih agi lebuh
ngaulka guna akademik, guna sosial, guna teknologi, guna kaul global, guna
pemansang menua enggau guna ekonomi. Pengawa ti bejalaika proses pelajar patut
ngira enggau serius nimbang empat dimensyen ti nyemetak.Tu mungkur pemansang
penemu enggau proses pelajar, kaul sosial enggau pengawa nyadi tuai, penemu
senentang waris menua sereta pemansang ekonomi enggau industri. Keempat-empat
aspek tu meri impak ti besai ngagai pemansang menua sereta ngagai potensi
pemansang pengawa mensia.
Pekara ti nyadi
fokus dalam konteks pelajar patut bisi kaul enggau realiti pelajar dikena
ngemunka penemu senentang ukur peninggi penemu sereta ngangkat lalu ngenegapka
pemandai ba tikas ti patut. Bidang pelajar patut ulih ngayanka nilai reti ba
diri nembiak awakka nyadi mekanisma magar diri lebuh sida betapi enggau ubah
rampa menua ti bisi belaban enggau tamadun sereta konflik ukur pemanah pendiau
tauka nilai moral.
Bepekit dalam
konteks ngangkatka pengulih akademik logik nya endang sesebengkah pekara ti
rasional tang hal tu ukai nyadika dalih alai bisi sapat enggau seraka sosial.
Sekula patut nyadi palan ke ulih alai neleba idea ti manah enggau sosial ke
setimbang dikena nentuka sida ulih bekunsi potensi enggau tanggung pengawa.
Kedua-dua aspek tu ulih negapka runding sosial dalam konteks nempa komuniti ti
bepelasar ba integriti enggau akauntabiliti. Reti nya, proses belajar patut
dipejalaika nuju pengawa ti deka ngerembaika realiti pemanah ati laban ari
realiti iya dikemanahka agi ba mensia nya empu. Belajar ukai semina deka nempa
mudal mensia aja tang mega negapka potensi
mensia ti nyampun semperna.
Ngadaka konteks
pelajar ti bepelasarka bepikir ba tikas tinggi nya elemen fokus ti patut
dikemeratka lebuh ngambuh sereta narak individu nembiak. Bah, nama utai ti
dikumbai pengelandik bepikir ba tikas tinggi?
Tanya ba PT3 dikumbai befokus ba tanya bepikir ba tikas tinggi. Bah,
nama kelai enggau standard ti ngayanka tanya nya tanya bepikir ba tikas tinggi?
Fokus pengelandik
bepikir ti dikerembai maya proses belajar nya balat agi nguing ngagai konteks
operasyen tauka chara pekara nya dipejalaika lalu ukai nuju ngagai pengawa ti
ngemeran sereta ngangkatka isi pekara. Nya mih kebuah, nama-nama pekara ti
besangkut-paut enggau pengawa bepikir ba tikas tinggi enda bejalai enggau
optimum lebuh nukuh ulah sereta aktiviti proses bepikir nembiak. Kitai patut
nemu maya proses bepikir, runding enggau peragam ngembuan kaul dinamik enggau
tradisyen penemu. Reti nya, bepikir tikas tinggi patut diangkat, dikerembai
sereta ditegapka belalauka paksi penemu.
Pengawa bepikir
tikas tinggi ukai semina ngasuh orang nya bepikir ba luar kutak, iya nya pengawa
ke digaga luar ari chara selama. Bepikir ba luar kutak enti enda dikelapung
enggau pugu penemu ti tegap, sereta enda disempulangka enggau prinsip enggau
teori penemu deka ngelimpangka nilai lalu ngujungka ulah enggau runding ti enda
ngira ukur pemanah pendiau.
Nya alai dalam hal
tu, nembiak ti diasilka nengah konteks belajar enda ulih befungsi nyadi aset ti
ulih meri pengelantang sosial. Iya balat agi ngerusakka landskap atur sosial
sereta ngerubuhka rega pemai ulah pendiau mensia enggau pemanah ati.
Pengelandik bepikir
tikas tinggi kelebih agi dalam konteks pelajar patut mega meri perati ngagai
penalam, pemesai, enggau penyauh jengkau runding. Pekara tu ukai sebengkah pengawa ti betukuh
nerima lalu nyerap nengah ajar pengajar tauka nengah peresa laban langkah rapat
tu enda meri impak ngagai pengerembai potensi intelektual enggau budaya penemu
sereta enda nyukung meransang tradisyen penemu. Kelimpah ari nya mega, iya semina
nasalka budaya macha.
Bidang pelajar patut
meri fokus ngagai pengawa nempa nilai pengidup mensia lalu ukai semina
ngemeratka pengawa nempa ‘mensia ekonomi’ dikena ngisi sektor industri begagaka
barang. Nya alai, pengawa ti ngemeratka konteks ngajar enggau belajar patut
ngira pengawa narak nembiak nyadi orang ti kreatif enggau inovatif sereta analitikal
kelebih senentang isu ti bisi bekaul enggau pengawa ngenegapka pengelandik diri, pengawa ngemansangka
budaya, pengawa nempa komuniti, penegap identiti diri sereta enggau kaul
sosial.
Realiti
transformasyen dalam bidang pelajar enggau chura pejalai bidang pelajar patut
digaga dikena nentuka nembiak nya meretika kebuah guna bepikir. Realiti ubah tu
mega patut bepelasar ba prinsip nilai moral sereta pengulih ti bisi kaul enggau
fungsi penyadi mensia ti ngenegapka nilai pengidup ke bepelasar ba paksi
pengarap.
Langkar pengawa
bepikir dalam konteks tradisyen bepikir patut ditukuh bepelasar ba pengawa ti
ulih ngambuh attitude, ulah enggau
moral ti beteras ba minda kelas keterubah. Reti nya runding ti besakang ba
elemen ti bepaksi ba prinsip deras sereta positif, empati, relevan, bedaya pekit,
rurus, rentang sereta beintegriti, benilai tambah sereta nyelai lalu bisi
ngembuan pemintar enggau penemu.
Proses belajar mesti
ulih ngambuh nyepuh persepsyen enggau perspektif nembiak ti dinamik agi,
analitis lalu befokus ngaga pengawa ngemansangka potensi diri. Nya alai, kelimpah
ari meransang pengulih nguna enggau penuh potensi pemandai enggau beperegam
nyadika elemen proses kereja mental, pengawa ti belajaika pengelandik bepikir
tikas tinggi patut mega nukuh isi pengelandik bepikir ti nyemetak awakka
pengawa bepikir ulih dikaitka enggau aspek penyadi mensia dalam konteks
tanggung pengawa ngagai Petara ti nempa utai di dunya.
Pengawa ti
ngenegapka pengelandik bepikir tikas tinggi ukai semina nukuh intelektual
nembiak dikena sida napi situasyen ti kompleks maya proses ngaga pemutus penemu
sereta ulih ngasilka generalisasyen ti konkrit. Tang ba awak ti sama, sida ulih
ngelala diri ba taka ti pengabis tinggi maya ngenanka aspek kualiti diri empu
ti nguing ke pengulih bepikir, merambu, ngatur sereta ngereja pengawa bepelasar
ba jalai pengarap.
Pekara tu ulih
nguing runding ti nuju ngagai pengawa meretika penemu sereta ngenegapka kualiti
diri maya napi ubah ti dipenyadi ari dinamik sosial, ekonomi enggau politik
lalu iya ngembuan pengetan empas ari gumbang teknologi pemadah.
Raup Penemu
Taja pan kitai enda
nemu nyagam panyun dalam ulu, enda berani nyagam bungkung dalam kayu tang
dipelabaka mayuh ari kitai besetuju PT3 nya pengawa nisih
nembiak ti manah. Iya patut nyadi langkar dikena ngambuh nyepuh pengawa
transformasyen enggau reformasyen ba bidang pelajar. Kelimpah ari nya, PT3 mega
patut ngira pengawa ti deka ngurangka seraka pelajar lalu ukai semina
ngemeratka aspek pengulih akademik aja tang mega dalam aspek ti bisi kaul
enggau pemansang sosial nembiak sekula, perengka guna pelajar sereta enggau
pengawa ti ngatur pejalai sekula.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan