3.1 Teknik Nguji Pemereti Macha Sengian
Teknik ti ulih dikena nguji pemereti macha sengian nya
baka ke dibaruh tu:
(a)
|
Teknik
Tanya Tebuka
|
(b)
|
Teknik
Tanya Objektif
|
(c)
|
Teknik
Tanya Pilih betul – salah
|
(d)
|
Teknik
Tanya kloz
|
3.1.2
Teknik Tanya Objektif
Teknik betanya saut ngena chara tu dikiraka agi baru
enti dibandingka enggau teknik ti tradisional agi baka teknik nanya chara
tebuka. Pemanah teknik tanya chara tu dipeda ari penyamai bejalaika peresa tu
lalu saut iya mega objektif ari sukut meri mark. Taja pia ngaga item betukuh
objektif ukai pengawa ti mudah dikereja. Kebuah pia, laban item tanya ti
ditempa nya begunaka pengelandik teknik enggau peneleba ari raban pengajar ke
diasuh nempa item nya. Bisi mega penemu ba raban pengajar jaku ke madahka
teknik tanya chara objektif tu nadai mai sebarang pemanah ari sukut pelajar
jaku. Kebuah pia, laban teknik tu enda meransang nembiak mantaika penemu sereta
nulis ngena jalai jaku ti meruan. Kelimpah ari nya mega, teknik tu semina
ngasuh nembiak nyangka aja lebuh ke ngiga saut ti betul.
Ketegal bisi pengelemi enggau pemanah dalam teknik tu,
dia raban pengajar enda diperansang ngena
teknik tu suah, ambika banding maya nguji meretika teks ti betukuh formatif
baka peresa minggu tauka peresa bulan. Taja pia, teknik tu ulih dikena
sekali-dua dalam peresa penggal, peresa
tengah taun enggau ujung taun. Teknik tanya chara objektif berengkah dikena
raban penguji di menua Amerika sepengudah Perang Dunya Kedua. Tuju iya digaga
ngambika ngenyampatka maya meresa enggau meri mark laban iya semina ngena injin
(mesin) tauka komputer. Tukuh iya ti
objektif nya ke nyamin konsistensi enggau realibiliti ti tinggi entara raban
pemeresa. Pengawa baka tu endang aruh iya dipejalaika di Amerika laban maya
meresa keretas saut sida begunaka injin pemeri mark. Taja pia, sida mega
ngasaika chara tanya objektif tu mega bisi pengelemi enti ditimpai ari sukut
pelajar. Iya enda diperansang dikena besehari-sehari ba bilik kelas; kelebih
agi dalam bidang belajarka jaku. Lebuh bejuraika pengelemi enggau pemanah
teknik tu, Oller (1979) kala madahka munyi tu:
In
the overall perspective, multiple choice tests affords two principal
advantages: ease of administration and scoring. They cost a great deal on the
other hand in terms of preparation and counter productive instructional
effects.
|
Dalam peresa
meretika teks bacha ti ngena teknik chara objektif tu, nembiak ngembuan peluang
milih sekeda pilih saut ke suah dikumbai opsyen dikena sida nentuka saut ti
betul. Bisi empat tauka lima opsyen ti diberi. Ari sukut teknik ngaga item
objektif, item objektif dibagi ngagai dua pekara iya nya stem tauka batang
pekara disempulang enggau dijir pilih saut tauka opsyen. Bisi mega maya iya
ngundan tiga pekara iya stimulus, stem enggau opsyen. Stimulus nya rambai jaku
tauka ayat ti meransang nembiak bepikir sebedau sida macha batang pekara tauka
stem. Ba rintai opsyen tauka pilih saut semina ngundan siti aja saut ti betul
tauka nemban. Opsyen ti betul nya dikumbai key
tauka kunchi saut. Opsyen ti bukai
nya dikumbai distrakter tauka “pengachau”. Semua opsyen ti dipilih nya mesti
bisi ayan ba dalam teks bacha.
Stem tauka batang
pekara ti deka ditanya suah ditulis ngena chara tanya tauka nembuka ayat.
Chunto Item ti Betukuh Tanya
Ni bagi nama di
baruh tu indu nengeri menua Malaysia?
|
|
A
|
Kota Baru
|
B
|
Kota Kinabalu
|
C
|
Kuching
|
D
|
Kuala Lumpur
|
Ba tanya di atas
nya, saut betul nya D; lalu A, B enggau C nya dikumbai distrakter tauka
pengachau.
Chunto Item ti Betukuh Nembuka Ayat
Indu nengeri menua
Malaysia iya nya
|
|
A
|
Kota Baru.
|
B
|
Kota Kinabalu.
|
C
|
Kuching.
|
D
|
Kuala Lumpur.
|
Dalam chunto ti
dibantaika di atas nya ngayanka kedua-dua reti ti sebaka tang bansa tanya ti
ngasuh nembuka ayat nya spesifik agi. Stem item ungkup chara nanya nya mudah
agi ditulis tang iya mejal tukang ngaga item nya ngayanka pekara nya enggau
terang. Stem nyangka tau nyadi panjai agi. Ba sesebengkah tanya objektif bagi
tanya meretika teks bisi mega item betukuh mayuh bengkah pilih (aneka pilihan ). Item bansa tu nya item ti
bechampur bansa tanya enggau penerang.
Di baruh tu
dirintaika sekeda lalau ke ulih dikena nyadika malin lebuh kitai deka ngaga
item objektif ti bekualiti.
(a)
|
Reti tauka
penanggul ti dibantai ba stem mesti terang, spesifik lalu enda lebih ari
siti.
|
|
(b)
|
Stem mesti ditulis
ngena jaku ti terang lalu enda kelabur ari sukut reti. Struktur ayat enda tau
kompleks lalu terus ngagai reti pekara.
|
|
(c)
|
Iya ti manah amat
nya, penyampau leka jaku ba stem nya mesti mayuh agi ari opsyen.
|
|
(d)
|
Saut ti betul nya
mesti 100% betul tauka iya ti pengabis manah entara semua opsyen ti diberi.
|
|
(e)
|
Struktur ayat ba
opsyen mesti seraris tauka sama tukuh enggau stem sesebengkah item peresa.
|
|
(f)
|
Seliah ari ngena
leka jaku ti tau meri ulu lungga ngagai saut ti betul. Pekara tu ulih nyadi
enti:
|
|
(i)
|
bisi leka jaku ti
sama enggau iya ke ba stem enggau opsyen ti betul.
|
|
(ii)
|
saut ti betul
ditulis enggau lenak agi ari ke bukai.
|
|
(iii)
|
meri dua pilih ti
sama reti ngujungka nyamai nembiak nangkap saut ti salah.
|
|
(g)
|
Penyampau leka
jaku ba genap iti opsyen mesti kurang lebih sama.
|
|
(h)
|
Ari siti item
ngagai siti item, penuduk kunchi saut mesti berubah lalu enda statik. Ambika
banding, anang ngaga A nyadika saut belama, tauka B enggau C aja ba tetiap item.
|
|
(i)
|
Opsyen ti salah enda
tau nyata amat salah lebuh dibacha. Taja pan salah, opsyen nya mesti mega
narit ati sekeda nembiak ke kurang meretika kereban ti dibacha sida. Mesti
bisi nembiak milih opsyen ti salah.
|
|
(j)
|
Genap iti
distrakter tauka pengachau mesti ngeruga runding nembiak, pemereti macha sida
ti pandai enggau iya ke enda pandai.
|
|
Ba genap bengkah
teknik ti dikena nguji pengawa meretika teks bacha, pengajar mesti ngemeratka
pekara milih tibak karang tauka genteran teks. Tibak karang ti dipilih nya
mesti ngayanka tuju macha enggau dalam agi lalu enda semuti macha pekara ti
bekaul enggau bidang jaku tauka litericha aja. Kereban bacha ti dipilih mega patut
diambi ari pun penatai ti bukai, ambika banding baka mata pelajar bukai ti
patut dibacha sereta diperetika nembiak maya sida ba sekula. Tibak teks ti
ngundan pekara ti nyadi, fakta, idea tauka penemu nya dikira kereban ti manah
dikena nguji pemereti nembiak pasal kereban ti dibacha sida. Pemanjai kereban
bacha bepanggai ba penyampau item objektif ti deka ditempa sereta peringkat
nembiak ti deka diuji nya. Ambika banding, baka selama tibak teks ti ngembuan
50 – 100 leka jaku nyangka engkeman ba tikas nembiak sekula primari, 200 – 300
leka jaku nya ungkup nembiak sekula sekondari baruh lalu 400 – 600 leka jaku
nya ungkup sida ke ba sekondari atas. Sekat pemanjai teks ukai pekara ti enda
tau enda dititih. Iya mega dipatut dipeda nya ari sukut tikas penggemar teks
bacha nya. Teks ti mudah dipereti nyangka tau panjai agi ari teks ti mar
dipereti. Taja pia, tikas penggemar patut engkeman enggau tikas nembiak ti deka
diuji. Kelimpah ari milih teks ti engkeman dikena nguji nembiak, jaku ti dikena
mega patut diperatika lebuh milih teks kelebih agi ari sukut struktur jalai
jaku enggau lebas jaku ti dikena dalam teks ti dipilih nya.
Lebuh sesebengkah
teks ti engkeman udah dipilih, pengajar patut macha dulu beberapa kali lalu
nyeruri tauka ngedit (enti patut) ngambika teks nya nadai ngembuan penyilap ari
sukut sepil, tanda bacha, jalai jaku etb. Iya ti manah amat nya maya nempa item
objektif, gaga lebih ari ti dipinta. Item nya patut dibacha beberapa kali,
diubah tauka diedit dataika pengajar nya puas ati nadai bisi penyilap tauka
pengelemi ari aspek teknik penumbuh iya. Item ti enda manah lalu enda ulih
diseruri mesti dibuai. Semina item ti manah aja dipilih lalu dikena, iya nya
selepas pengajar macha baru lalu nandu bacha genap iti item ti dpilih iya tadi.
Berapa iti item
objektif ti patut digaga ba sesebengkah teks bacha? Tu ukai pekara ti tetap.
Penyampau tu bepanggai ba isi teks bacha nya, pemanjai teks lalu awak ke
diungkup ngagai nembiak nyaut peresa nya. Ambika banding, baka selama awak ti
diberi dikena nyaut siti-siti item objektif iya nya 1 ½ minit. Tu nyengkaum
awak macha teks ti diberi. Ambika chunto, 45 minit diberi ngagai nembiak nyaut
tanya meretika teks ti ngundang 30 iti item objektif tauka 1 ½ jam nyaut peresa
ti ngundan 60 iti item. Lebuh peresa ba bilik kelas, pengajar dipejal nitihka
awak ti ungkup dalam taga jam belajar sekula, baka 40 – 45 minit tiap-tiiap
taga jam belajar. Enti iya baka tu dia penyampau item ti engkeman nya kira-kira
entara 25 – 30 item objektif. Ba tikas sekula primari, timpuh awak ungkup
ngajar nya pandak agi, iya nya 30 minit.
Enti awak nyampau tu dikena nguji nembiak meretika teks dia 20 item objektif
nya dikira engkeman.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan