Pemuka Jaku

Pemuka Jaku
Niat ati penulis nengkebang siti blog ngena jaku Iban ngambika jaku tu enda lenyau mabun laya nitihka aki ini kitai ke Serawai Mandai Betangga Tunggang lalu pia mega awakka iya tau nyadika pesaka sida Titik Nasan Pantau Ajan Panjai Lengan, Tuai Sebayan ba Bedega Lintang Takang. Laman tu ukai semina ngenang pasal pemansang jaku Iban di sekula enggau budaya bansa Iban tang mega ngenang pekara pasal pengerindu diau begulai sejalai sereta bekunsi tuju pengidup enggau mayuh pupu raban bansa ba Malaysia. Kepenudi bendar, laman tu dikarapka ulih nyadika penyanding penemu ngagai bala nembiak ke agi belajarka jaku Iban baikka iya di tikas sekula, institut pematih pengajar tauka universiti.

"Dikelala Buah ari Langgu, Dikelala Basa ari Penyiru, Dikelala Bansa ari Jaku"

Ahad, 13 Julai 2014

Semina Tinggal Sesingkang Da



Lebuh Brazil alah jamah Jerman 7-1, aku meri komen ngagai tawing aku munyi tu, “ada ku kesah”. Bisi mendua kali aku munyi nya, nyangka iya nyau enda liat lalu madah aku tu kaki bangku, enda nemu pemansang utai ke nyadi, enda ulih kelalu pasif, nadai dikemuningka orang. Ninga tak balat bendar komen iya senentang aku dia aku nimbal iya madahka ukai aku pasif lalu enda nemu pemansang pemain orang tang aku enda peduli laban aku enda alah betui. Aku madah ngagai iya aku tu suba endang pemain bol, kala ngarika sekula ngelaban SK Munggu Beringin (hahaha), kala mega bemain ngarika team aku ba sekula sekondari, ba genturung pendiau aku diau lalu ba kolej alai aku belajar. Tang nya suba, maya agi regas, agi dapat ku jaku orang tuai. Nya mih enti orang enda nemui tirai pengidup kitai enggau lenak sigi sepeneka meri komen. Anang pia wai.

Nya alai kesekali tu aku enggai enda enggau orang ngeruh ai bejaku pasal pekit main berebutka Mangkuk Dunya ke nyau datai ba tikas pengujung. Ari utai ke didinga ari radio, dipeda ari televisyen enggau dibacha baik nya ari media sosial ba laman web tauka ari surat berita, dia aku sekali tu ngukun penemu ngaga analisis lalu meri simpul nundaka penemu diri. Enti bisi besibil penemu enggau enggi kita nya ukai ketegal ari kedeka ati ukai ketegal senaja tang semina nya mih penemu ke bisi ba aku. Tu munyi simpul penemu aku.

Tukang latih Jerman, Joachim Loew diperatika aku endang meri fokus penuh ngagai team iya lalu fokus iya nya enda kala surut kenyau ari iya matih sida nyentukka ngenataika diri ba tanah Brazil, iya nya deka menang Mangkuk Dunya 2014.

Tudah tuai mula diperatika orang mayuh sepengudah gambar iya ke ngena gari mandi, becheremin mata chelum sereta bejalai kaki ayam kediri-diri ba tebing tasik baru-baru tu. Taja ulah iya baka nya tang iya mujur ngubah perati dunya lebuh team ke dipegai iya manah sereta semina tinggal sesingkang da agi deka nyapai trofi Mangkuk Dunya.

Pia mega manuk sabung ari Amerika Selatan iya nya Argentina bela nyimpan juluk ati ke sama. Enti iya puntan mai gelar dunya dia Leow nyangka nerima pejah ari peminat, enggau menua iya empu. Tang nitihka ari bacha aku, Leow tu tetap optimis enggau pengulih team iya serak tu. Leow tetap madah iya enda kena tekan kelebih agi lebuh ditanya kapten team Jerman ke suba iya nya, Oliver Khan lebuh iya berandau ba program di televisyen Jerman sebedau bepun kimpin Mangkuk Dunya.

Leow mega sama-sama enggau Gerempung Main Bol Jerman endang bejimat lebuh nyendiaka raban pemain ngambika enda kena tekan ke tau bendar ngeruga chara sida bemain. Ku iya semua kaki jari tukang latih enggau raban pemain iya endang enda macha surat berita kenyau ari sida ke datai ba Brazil. Ku iya sida semina meri fokus deka menang aja lalu ukai ngiga chara baka ni deka nyeliahka diri ari alah jamah team bukai.

Pejah senentang team Jerman lebuh menang mimit ngelaban Algeria (2-1) bisi ngasuh ati iya nyima, bisi bendar ngasuh iya ‘naik angin’. Munyi ku iya, patut tauka enda iya berasai sinu ketegal team iya menang ba tikas semi-final? Leow munyi ke nanya pulai jaku pejah orang senentang pekara nya.

Leow sigi dikira tukang latih Jerman ke pengabis mujur dalam timpuh 30 taun ke udah. Tu bepelasarka rekod 76 kali menang sereta 15 kali alah dalam 111 kali main.

Nya alai enti diperatika ari penyuah kedua-dua team tu menang dia kitai meda Jerman udah tiga kali menang mangkuk tu, iya nya dalam taun 1954, 1974,  enggau 1990 lalu Argentina udah dua kali menang, iya nya dalam taun 1978 enggau 1986. Team Jerman diperatika team ke ngemeratka sukung enggau tulung ari pangan diri lalu Argentina balat agi bepanggai ba siku-dua pemain kelebih agi baka Lionel Messi. Kenu ku jaku tuai, tuah manuk nyerupa di kaki; tang tuah mensia sapa mereti. Sama-sama kitai nyukung team ke dikerinduka ati kitai mih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan