Pemuka Jaku

Pemuka Jaku
Niat ati penulis nengkebang siti blog ngena jaku Iban ngambika jaku tu enda lenyau mabun laya nitihka aki ini kitai ke Serawai Mandai Betangga Tunggang lalu pia mega awakka iya tau nyadika pesaka sida Titik Nasan Pantau Ajan Panjai Lengan, Tuai Sebayan ba Bedega Lintang Takang. Laman tu ukai semina ngenang pasal pemansang jaku Iban di sekula enggau budaya bansa Iban tang mega ngenang pekara pasal pengerindu diau begulai sejalai sereta bekunsi tuju pengidup enggau mayuh pupu raban bansa ba Malaysia. Kepenudi bendar, laman tu dikarapka ulih nyadika penyanding penemu ngagai bala nembiak ke agi belajarka jaku Iban baikka iya di tikas sekula, institut pematih pengajar tauka universiti.

"Dikelala Buah ari Langgu, Dikelala Basa ari Penyiru, Dikelala Bansa ari Jaku"

Jumaat, 19 September 2014

Belajar ngulihka penemu tauka belajar ketegal peresa

Aku tu agi itukka utai ke nyadi apin lama ke udah iya nya bekaul enggau keretas tisih
UPSR. Balat bendar kitai mending ba berita sereta macha aba surat kabar senentang pekara tu. Mensia mayuh bela besalahka pangan diri. Bisi nya ngumbai pengajar salah lalu bisi nya madahka kelas tuisyen enggau apai indai. Baka selama aku nadai iran enggau utai tu laban iya nyau udah masai didinga. Pekara tu tak seruran didinga bisi nyadi ninting taun.



Lebuh bisi orang minta tentu bisi orang meri. Tu bepelasarka teori peminta enggau pemeri tauka dalam jaku English – Law of supply and demand. Nya mih teori ke bisi dipelajarka aku lebuh ba pom enam. Kitai kemaya hari tu ke bendar kelalu ngemeratka peresa tauka exam-oriented baka mega menua bukai di Asia.
Kitai besekula ukai deka belajar. Kitai ke sekula laban deka ngulihka A ba peresa. Kitai mega enda diajar subjek ke diambi kitai tang diajar chara tau pas ba subjek nya. Nya mih utai ku aku enti bisi peminta tentu bisi pemeri.
Uji kitai mandingka utai tu enggau aktiviti ti pengabis mudah – driba. Maya aku belajar neriba suba aku ukai diajar deriba tang diajar chara pas test deriba. "Jang, enti nuan datai ba jalai ti bingkuk tukar ngagai gear tiga", "enti sema nuan nyau semak sukut jalai, peratika cheremin tisi", aku ngapal tiap-tiap checkpoint ke tiga buah jalai ti tau alai tester nya nguji aku. Endang amat laban tiap-tiap kutak rintai pengawa dalam tisih deriba aku nya sigi ditanda iya enggau tanda betul. Enggau nya aku berasai gaga. Tang udah nya bisi mih aku kala ngelantak motosikal. Mayuh agi orang ke ngelanggar adat jalai raya udah tembu test deriba. Nama reti nya?
Nya mih siti ari peresa ke kala diambi aku ke alai aku nadai kala meri perati ti serius ngagai pekara nya. Dipelabaka aku orang bukai pan sama. Nya mih kebuah ba penemu aku, bebelika keretas peresa ti udah buchur bisi reti enti nya mai rega ti patut. Tang utai ke suah didinga kitai ari berita madahka tikas tauka standard pelajar menua kitai kemaya hari tu majak nurun-senurun ngujungka raban kompeni tusah deka ngiga pengereja pengawa ti bekualiti.
Uji kitai mulaika pengingat ngagai utai ke udah nyadi beberapa taun ke udah, dia kitai kala ninga bisi nembiak tulihka 18A ba tikas peresa SPM. Lapanbelas chak! Ukai deka bejaku munyi orang ke bepikir konservatif tang ngambi 10 subjek ba tikas SPM udah dikira tinggi amai.
Nya mih kebuah keretas buchur laban orang ke meri tauka muchurka keretas nya ngereja pengawa nya laban bisi orang minta. Lalu ditambah mega enggau sistem pelajar kitai sereta mind-set mensia mayuh ti udu ngemeratka peresa. Uji kitai nurun ke sekula lalu tama ngagai kelas primari enam dia kitai meda bala pengajar nama udah bulan enam lalu nadai agi ngajarka penemu; nadai narak tauka ngiri nembiak enggau penemu baru tang kisuk keduk ngasuh nembiak ngaga latih. Hari siti ngaga latih. Minggu siti ngaga latih. Bulan siti ngaga latih nyentuk ngagai hari ke nyau semak maya peresa UPSR. Jaku tangkan ari kepala pengajar ngasuh pengajar nembuka kurikulum sebedau bulan tujuh – bulan enam mih nya. Ari nya kitai nemu sekula, pengatur sekula enggau opis pelajar sanggup betunggang lupung ngulihka pemutus peresa ti pemadu manah ngambika enda nyadika buah kenang orang.
Nya alai kitai anang alit ati laban seagi-agi apai indai, diri sebilik enggau komuniti ngarapka A ari bala nembiak seagi-agi nya mih orang deka ngiga chara ngulihka juluk ati nya enggau chara ngakal. Nya mih kebuah ba penemu aku nadai chara bukai kitai mutarka penanggul tu ari majak nyadi – iya nya ngubahka fokus kitai ari ke ngemeratka peresa ngagai pengawa ke ngemeratka pelajar, iya nya belajar dikena ngulihka penemu. Kati ukai maya tu maya ti chukup engkeman alai kitai berubah kini?


2 ulasan: