Empai
lama ti udah tentu kitai bisi ninga siku pengajar ke mekuh pengawa nyadi Penolong Kanan Hal Ehwal Murid ba sebuah
sekula bisi ngukum nembiak enggau chara ngikat kedua-dua jari nembiak nya. Enti
nitihka niat pengajar tu manah laban deka narak sereta ngajar nembiak nya awakka
enda sengapa ngambi barang nembiak bukai. Tang kena 17 September 2015 pengajar
tu udah dipinta datai ngagai court ketegal
disamanka apai indai laban ti udah ngukum anak iya.Pengajar nya kenu ku berita
agi nganti hari bulan baru mendingka kes tu (Majalah Guru Malaysia, Oktober
2015). Kes tu bisi mega diviral nengah media sosial. Iya ti ngenakutka raban pengajar
kemaya hari tu laban pengajar tu benung didawa ari baruh Seksyen 323 Kanun Keseksaan sereta ulih ditinggang
ukum jil 10 taun enti iya ditemu salah.
Mayuh
raban pengajar bisi betanya ngagai Gerempung Pengajar Bansa tauka National
Union of Teaching Profession (NUTP) senentang tanggung
pengawa gerempung pengajar nya dikena magar sida pengajar tu ari terus kena
dawa bala apai indai. Kebuah pia,enti budaya nyaman pengajar tu nyadi-senyadi,
pengajar jemah ila tentu enda berani bejalaika disiplin ngagai nembiak kelebih
agi raban nembiak hardcore tauka iya
ke kelalu manchal. Nambahka nya mega pengajar ti dikena saman mega deka ngasai
diri kena tekan sereta enda tentu ulih ngereja pengawa iya enggau lanchar.
Nya alai
dikena ngingatka kitai semua enti orang nya udah didawa ba court tentu proses
gantung kereja tau nyadi ba iya seraya ke nganti kes nya tembu. Nya kebuah
raban pengajar enda tau enda semampai ngingatka diri ninting kali deka neritka
disiplin nembiak.Semua pengawa ke deka neritka disiplin mesti bepelasar ba Surat Pekeliling Iktisas Bil. 7/2003: Kuasa
Guru Merotan Murid baka ke diterang nangkanka tu:
Kuasa
nyipat nembiak ngena rutan tauka ukum ngerutan endang udah lama disediaka Opis
Menteri Pelajar kenyau ari suba. Kuasa nyipat nembiak ngena rutan ti diberi
Opis Menteri Pelajar nya bepelasarka ungkup atur ti udah disediaka dalam
PERATURAN-PERATURAN PELAJARAN (DISIPLIN SEKOLAH) 1959, di baruh ORDINAN
PELAJARAN 1957. Dalam PERATURAN 6 bisi dikenataika enggau terang iya nya:
PERATURAN 6
Guru Besar sesebuah sekolah boleh dari
semasa ke semasa tertakluk kepada apa-apa syarat dan hal yang difikirkannya
patut, mewakilkan kuasa disiplin sekolah dan kuasa menjalankan hukuman kepada
guru-guru lain di sekolah itu atau kepada murid-murid yang ditetapkan olehnya
bagi maksud itu, tetapi kecuali yang disebut di atas tiada seorang pun guru
atau murid boleh menjalankan kuasa itu melainkan dengan arahan tertentu:
Besenutuk
enggau nya, Opis Menteri Pelajar ngarapka kuasa ti diberi nya diguna sekula
nitihka PERATURAN 5 ari baruh ordinan ti sama:
(1)
Bagi maksud menjaga disiplin di kalangan
murid-murid, Guru Besar hendaklah mempunyai kuasa menjalankan hukuman-hukuman
sekolah yang biasa sebagaimana perlu atau manfaat:
Dengan
syarat bahawa:
a)
hukuman dera kepada murid-murid perempuan
adalah dilarang; dan
b)
hukuman dera kepada murid-murid lelaki
oleh seorang guru atau lain-lain kakitangan sekolah adalah dihadkan kepada
merotan dengan rotan yang ringan di tapak tangan atau dipunggung yang berlapik
dengan pakaian dan hendaklah difahamkan hanya oleh Guru Besar ataupun dengan
kuasa nyata yang diberi olehnya dalam hal yang tertentu.
(2) Satu rekod mengandungi semua hukuman yang
dijalankan di bawah perenggan (1) hendaklah disimpan secara sulit mengikut
bentuk yang diluluskan oleh pendaftar. Hukuman yang dikenakan hendaklah
direkodkan dengan menyatakan jenis salah laku, bilangan sebatan, bahagian
anggota yang dirotan dan saksi semasa hukuman rotan dilkasanakan.
Maya
bejalaika ukum ngena rutan, Kepala Pengajar enggau raban pengajar ti diberi
kuasa nya patut semampai nemu rutan nya semina sebagi ari proses narak nembiak.
Pengawa ngerutan nembiak nya patut diperetika raban pengajar. Iya semina
kereban dikena disiplinka nembiak lalu ukai ngerusakka selangkuh tubuh tauka
fizikal enggau mental nembiak. Raban pengajar ti nyipat nembiak ngena rutan nya
ukai ketegal sida muras tauka bedendam tang ketegal deka meri ajar, iya nya
tiap-tiap penyalah nya endang bisi ukum. Dalam konteks sekula, nyipat tauka
ngerutan nya semina sebagi ari proses narak nembiak kelebih agi ngagai sida ke
nadai disiplin.
Ukum
rutan ba mua mayuh baik nya maya begelumu bebala mayuh tauka ba bilik-bilik ti alai
proses ngajar enggau belajar benung dipejalaika endang enda tau sekali-kali.
Pengawa ti baka nya semina deka ngemaruhka maruah tauka peniri diri sereta mai
empas negatif ti besai agi ngagai pemansang personaliti nembiak nya.
Nya
alai, semua penanggul nembiak sekula diarapka ulih diputar ba tikas sekula
entara Kepala pengajar, pengajar, apai indai enggau gerempung apai indai enggau
pengajar (PIBG) ngambika palan alai gawa nya harmoni.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan