Panyun
Jaku
Lebuh Tisih Bepelasarka Sekula tauka Pentaksiran
Berdasarkan Sekolah (PBS) dipejalaika ba tikas sekula primari berengkah ari taun
2011, mayuh bala ngarapka pekara nya ulih ngubah paradigma enggau sentimen
mensia mayuh ngambika enda balat ngemeratka pengulih akademik nyadika pugu
nyukat pengulih nembiak.
PBS mega dianggap platform ti pengabis manah dikena mantu
nembiak sekula ngenegapka Pengelandik Bepikir Tikas Tinggi (PBTT) tauka Kemahiran
Berfikir Aras Tinggi (KBAT). PBTT ti diperatika ulih nyaup raban tu mantaika
mayuh macham pengulih napi pengelandik ti tinggi kelebih agi maya sida udah
lepas ari pengawa besekula.
Batang
Kenang
PBS tu dikiraka siti sistem tisih ke baru dikena ba
sistem tisih menua Malaysia. Transisyen ari sistem tisih pelajar ti bepelasarka
peresa ngagai gempung sistem peresa begulai enggau sistem tisih bepelasarka
sekula nya dikira transformasyen positif ke udah dipejalaika Opis Menteri Pelajar
Malaysia kemaya hari tu. Taja pia, konsep ti manah ari baruh inisiatif tu agi dipetalatka
mensia mayuh nyentuk ngagai sehari tu. Ari sukut realiti, PBS tu patut bendar disukung
mensia mayuh awakka terus mujur.
Dikena nyapai objektif tisih dia pejalai pengawa nisih
tu patut beseriran nitihka objektif sesebengkah pengawa tisih sereta
dipajalaika sepemanjai maya. Pengajar tauka sapa-sapa ti bejalaika pengawa
nisih tu patut nemu konstruk PBS ke mungkur semua aspek tisih ngambika genap
iku nembiak diajar nitihka pengulih lalu ditisih enggau naka pengerentang ari
semua aspek. Pengawa tu nyerangkung kognitif (pengulih intelek enggau pelajar),
afektif (ulah enggau pemanah pendiau) sereta psikomotor (seregah diri enggau
pengelandik). Pekara ti diguna, pengelandik enggau pengulih nembiak ditisih
nitihka standard ti udah ditetap enggau ditagaka.
Tu mih langgur enggau transformasyen ungkup awak ti panjai.
Nya alai mayuh bengkah raban patut bendar diberi penerang senentang konsep enggau
tuju PBS tu ngambika nadai agi pansut mayuh macham isu sereta jaku pejah ti
mantahka sistem tu. PBS kemaya hari tu diperatika udah dipejalaika ba menasan ti
nemban tang taja pia, iya agi patut dikemanahka agi ari mayuh aspek nyengkaum
aspek penemu, chara iya dipejalaika, pengawa ngelila bala pengajar enggau
nembiak sereta chara tisih tu diripot.
Pengawa bansa tu enti dipejalaika enggau berurun,
belebas sereta teratur deka nyadika sektor pelajar menua dipeda ngembuan
langkar ke besai agi nengah PBS ti dipejalaika ngena chara holistik bepelasarka
gempung dua pengawa nisih, iya nya tisih formatif enggau tisif sumatif.
Taja pia pengawa ti mantaika penemu sentang konsep tisih
formatif agi kurang bendar dipejalaika enti dibanding enggau tisih sumatif. Runding
sereta penemu ti baka tu patut bendar diubah. Kebuah pia, dalam PBS, respons ti
diulih ari proses nisih nya beguna amat nyadika malin dikena nambahka pemanah
pelajar nembiak.
Dikena ngemujurka pengawa PBS, semua raban patut nemu
enggau silik prosedur pejalai tisih formatif ke nyadika medium ngemanahka
pengawa belajar enggau ngajar (P&P) dalam bilik kelas. Naka kediatu enti
diperatika enggau ngelansa PBS agi dipejalaika nitih chara sistem tisih lama ke
balat ngemeratka kuantiti pengelati nembiak ari ke meratika kualiti pelajar
sida. Nembiak agi dipeda ari sukut pemayuh A tauka peninggi Band ulih sida
sereta penyampau nembiak tulihka band ti tinggi. Bida tu semina dipeda ari
sukut chara nisih pemansang pelajar nembiak dipejalaika nengah sistem Band nitihka
Dokumen Standard Prestasi bebanding enggau sistem meri mark belalauka lumur
sebedau tu.
Enti diperatika pejalai pengawa PBS di menua maju, dia
sida din balat agi ngemeratka tisih dalam proses P&P. Simpul pengawa tauka
pemutus ti diulih nya meri penerang ti silik sentang taka ajar ti semitan udah
dipejalaika pengajar kelimpah ari penerang sentang tikas penalam penemu nembiak
udah nyapai sesebengkah objektif pelajar. Penerang tu dikena pengajar nyeruri
pengelemi P&P sida.
Dalam tisih formatif, pengawa ngajar, belajar enggau
tisih endang bekaul rapit entara diri sama diri. Enti tisih formatif tu
dipraktikka enggau betul sereta langkah rapat ti dikena nya nemban enggau objektif
tisih, tentu nadai isu agi alai nembiak diberi kelas tambah bebayar di luar sekula.
Besenutuk enggau nya mega, langkah rapat enggau pengawa ngaturka PBS patut
seriran enggau milih pedagogi ti engkeman ungkup sesebengkah subjek. Enti ubah
ngagai sistem tisih enda seriran enggau langkah rapat P&P, dia tisih tu
dikiraka nadai reti laban PBS patut ngemeratka konsep tisih formatif iya nya
tisih sepemanjai maya lalu dikelapung enggau tisih sumatif.
Ari sukut tisih formatif, pengajar patut diberi
autonomi milih chara nisih nembiak nitihka ke patut. Tu nyengkaum chara nisih
baka kuiz, drama, pekit nulis karang, forum enggau peresa pandak. Tisih mega
patut dipejalaika ukai bepelasarka peresa penentu gred chara formal tang
mungkur peresa enda formal. Tuju pengawa tu dikena mantu pengajar nyukat
pengulih sesebengkah objektif pelajar
nembiak sereta meratika tikas ajar pengajar nya empu.
Genap kali peresa dipejalaika mesti bisi sapi penemu
tauka respons ari pengajar ngagai nembiak sida. Tuju respons tu dikena
ngemanahka pelajar nembiak. Respons pengajar ulih diberi ngena mayuh macham
chara baka nengah chara sebut mulut ambika banding baka jaku lalau, betulis tauka
nengah model. Enti ari sukut pemerati, dia portfolio dipeda engkeman nyadika siti
chara ti semitan dikena nyimpan penerang pengulih nembiak nitihka objektif
pelajar sida. Sistem tu udah lama dikena di New Zealand lalu dalam PBS mega pengajar
enda ibuh nyimpan semua data dalam sistem tisih ti udah diungkup ke pengawa nya.
Pengawa bepasukka genap data pengulih nembiak baka ti dikemeranka raban
pengajar diatu balat ngeribatka sida pengajar. Enti chara ngelila nembiak
begunaka pengajar ngemasukka tiap-tiap mark pengulih nembiak dalam pengkalan
data, reti nya sistem tisih bepelasarka sekula mega nadai bida enggau sistem
tisih ti bepelasarka peresa.
Transformasyen ngagai sistem tisih PBS begunaka ubah
ti ukai semina ari sukut prosedur nisih tang mega ubah ulah enggau minda mayuh
bengkah raban bala mensia ambika banding ari segi penerima konsep tu, pemansang
kreativiti dalam P&P sereta mayuh leman teknik tisih di sekula. Pugu
pematak pengawa dalam sistem PBS iya nya ukai orang bukai tang bala pengajar, nembiak
enggau apai indai. Nya mih kebuah raban pengajar sekula patut ngembuan ulah ti
tebuka sereta mentas lebuh berandauka hal-hal bekaul enggau P&P enggau bala
apai indai ngambika ulih meri pemansang ngagai pelajar nembiak sida.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan