Pemuka
Kenang
Globalisasyen nya sebengkah proses ti nempatka dunya
tu ba baruh siti unit ti sama sereta nadai disekat ari sukut aris entara menua
enggau penuduk geografi sesebengkah menua. Nengah proses tu mega dunya nadai
agi dipeda ari sukut aris entara menua lalu langit sesebengkah menua mega nyau sedandang
tebuka ke alai mayuh macham informasyen ulih disadung nengah media komunikasyen
baka internet, media eletronik tauka teknologi siber.
Batang
Kenang
Globalisasyen ukai sebengkah fenomena baru ti semina
nyadi maya abad ke-21 tu, tang udah lama bisi dalam rampa pendiau mensia mayuh.
Taja pia empas iya chukup mimit suba. Diatu
globalisasyen nyau majak balat sebalat sereta nyata amat dipeda dalam
semua aspek pengidup mensia.
Dalam dunya nembiak sekula, ambika chunto, globalisasyen
mega dipeda sebengkah ari transformasyen ti nyangka ngasuh mayuh bengkah
singkang proaktif udah sereta ulih dipejalaika.
Tuju tu dikena nentuka nembiak menua tu empu tauka nembiak lokal ulih
besemekih sereta besedia napi mayuh macham penguji.
Taja pan bisi sekeda orang ngumbai ubah ti dipejalaika
nya bisi dipeda kelalu drastik, tang kebuah pia dikena nentuka nembiak lokal
ulih besemekih enggau orang bukai. Nya mih kebuah pengawa tu patut dikereja
enggau nadai betagai.
Munyi ke udah disebut, transformasyen nya patut dipejalaika
dikena nentuka sektor pelajar menua kitai ulih berumpak enggau orang ari menua
luar nitihka peminta globalisasyen. Enggau tu iya lalu ulih ngangkatka sektor
pelajar nya ngagai tikas ke dinamik agi.
Rukun Pelajar Menua tauka Falsafah Pendidikan Negara ngemeratka aspek pelajar nya dikemeran sepemanjai maya lalu iya ulih ngerembaika
penemu enggau pengelandik individu ti mungkur semua pekara sereta dipejalaika
ngena chara integrated. Tuju Rukun Pelajar Menua mega dikena nempa mensia ti setimbang
sereta harmonis ari sukut intelek, pengarap, emosyen enggau selangkuh tubuh
bepelasarka pengarap sereta semampai beseruanka
perintah Tuhan. Kelimpah ari nya, iya mega dikena nempa rayat Malaysia ti
bepenemu, ngembuan seregah diri, ngembuan ulah manah, bisi tanggung pengawa
lalu ulih nyapai pengelantang diri sereta ngenjuk pemeri ari sukut pemaik
ngagai mensia mayuh tauka menua.
Nya kebuah iya ngemerat sektor pelajar laban nya mih platform
ti beguna amat ukai semina dikena ngasilka modal mensia tang mega mungkur
penemu sereta ulah. Dalam aspek pelajar, globalisasyen mai pangka enggau ubah
ti besai nengah kurikulum pelajar sereta mega sistem pelajar nya empu.
Arus kuing globalisasyen nudukka sistem pelajar tu
nyadi penanda tikas pemansang sesebengkah menua lalu enti iya enda tejapaika kualiti,
sistem nya nyangka dikira enda ulih besemekih enggau menua bukai. Taja pan ari
sukut polisi sigi pedis deka ngulihka kualiti pelajar ti betikas antarabansa,
tang iya mesti dikereja nitihka peminta globalisasyen ba bidang pelajar.
Dikena nentuka kitai enda tinggal tauka ngaga sektor
pelajar menua ti bekualiti agi, mayuh ubah patut dikereja tauka diaduka baru. Sekurang-kurang
iya dikena nentuka tikas pelajar kemaya hari nitihka standard antarabansa ketegal
iya mega ulih meri empas ngagai belanja belajar jemah ila.
Enti standard globalisasyen enda dikemeratka
sepemanjai maya iya enda sengaja tau meri empas ngagai rebak baru ari aspek
peluang bekereja, kualiti pelajar, pengulih bejaku, spritual enggau selangkuh
tubuh. Nya kebuah, tanggung pengawa ngiring sektor pelajar menua ngambika sama-sama
seriran enggau globalisasyen pelajar antarabangsa nyadi tusah dikereja taja pan
iya mesti dipejalai ungkup pemanah jemah ila. Taja pan pia, di tengah pengeranchak
transformasyen bisi mega empas positif tauka negatif ti deka ditapi.
Institut pelajar tinggi baik nya enggi perintah tauka
prebet ulih muka peluang ti besai ngagai nembiak ari menua luar kena sida ngauk
penemu di menua tu. Besenutuk enggau nya, mayuh bengkah perengka-guna enggau
kereban pelajar patut disediaka tauka dikemanahka agi nitihka guna kemaya hari
tu. Tu ke nyadika sistem pelajar menua regas mansang ari selama. Penatai
nembiak ari menua luar ngayanka reti sistem pelajar menua kitai udah datai ba
tikas antarabansa. Pekara tu ulih meri peluang alai besilih budaya entara
nembiak menua tu enggau nembiak antarabansa sereta ulih nempa kaul ti manah entara
kedua-dua menua. Nambahka nya pengelandik enggau penemu teknologi ulih dipindah
ke menua tu nengah chara beambika raban ke tebangkar ari menua luar.
Taja pia, enti dipeda ari sudut negatif, penatai
nembiak ari menua luar mega disempulang
enggau budaya ari menua asal. Hal tu enti enda ditapi enggau silik dia sekeda elemen
ti enda manah mega ulih nyelepak tama ke menua tu.
Beserimbai enggau nya, iya mega mai empas ti negatif
laban iya tau ngasuh sistem pelajar menua berubah-ubah nitihka pemansang arus
globalisasyen. Tu tau ngirauka ati laban tau ngasuh pekara ke enda setimbang
nyadi enti sema sesetengah hal globalisasyen dipeda enda ulih diterima genap lapis
komuniti.
Pekara tu tau nyadi, ambika banding, enti komuniti nya
agi benung ngemansangka sistem penerang sida, kurang akses ngagai menua luar,
teknologi agi ba tikas baruh, tikas pelajar baruh, enda tentu landik ngena jaku
menua bukai kelebih agi jaku English sereta raban ke tebangkar dalam
ngemansangka sistem pelajar menua ke enda chukup.
Arus globalisasyen ti semampai berubah mega ulih meri
empas ngagai identiti nasional laban sistem pelajar berubah ketegal peminta
sida ari luar lalu ukai ketegal peminta sereta guna pelajar maya dia ba menua
nya empu. Nya alai, mayuh macham rapat langkah proaktif, perambu timpuh pandak
tauka panjai enggau perambu ke bukai patut diatur sereta dipejalaika dikena
ngangkatka pengulih sektor pelajar menua kitai ngambika ulih nerima globalisasyen
tu.
Utai ke balat ngirauka ati nya lebuh globalisasyen tu
empu diperatika ulih nguingka runding mensia mayuh lalu ngujungka pelajar nya
balat agi dipedagangka kitai tauka udah datai ba tikas komersial. Kebuah pia,
laban bisi orang ke ngaga pelajar nya nyadi kereban alai beambi-ulih sereta
ngira untung. Tu mih ke deka mai pengerusak ngagai bansa enggau menua jemah
ila. Enti kitai kelalu ngira untung dia kualiti pelajar deka ditempaya pia aja
lalu ngujungka atur ti lunggar lebuh nerima nembiak masuk, pengelicha enda
ngembuan pengelandik ti chukup, kualiti pelajar ti enda diintu enggau manah, perengka-guna
ke enda chukup, kurikulum ti enda nyeratan sereta enggau mayuh pekara ke bukai.
Kelimpah ari nya, iya ke dikenakutka kitai mega
pengawa belematika penemu dalam raban nembiak nyau majak kurang laban sida nuntut
penemu semina ketegal deka pas peresa aja lalu ukai ngena penemu nya dikena
nempa pengidup jemah ila.
Kitai enda ulih lari ari nerima impak globalisasyen
taja pia kitai patut landik napi pekara nya. Iya begunaka pemintar dikena
nentuka impak globalisasyen nya enda nempaya utai ke udah bisi lalu enda mega
ngelepaska peluang ti patut diperebut ungkup menua kitai jemah ila.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan